• Login
  • Je hebt nog geen cursussen in je winkelmandje

Hoe organisaties invulling moeten geven aan medezeggenschap hangt af van verschillende factoren, zoals de omvang van de organisatie en het type organisatie. Cliënten moeten op verschillende manieren inspraak hebben op algemene zaken die van invloed zijn op het dagelijks leven van de cliënt. Binnen instellingen waar cliënten langer dan een etmaal verblijven zijn er ook regels over de manier van zeggenschap en de onderwerpen.

In deze e-learningmodule gaan we eerst in op de eisen en geven daarna praktische tips om er in de praktijk invulling aan te geven. Daarnaast krijgt u inzicht in de verplichte documentatie en registraties.

Cursusoverzicht

Deel 1 - Algemeen
De Wet Medezeggenschap Cliënten Zorgsector 00:01:00
Wijzigingen per 1 januari 2020 00:03:00
Wat doet een cliëntenraad 00:02:00
De rechten van een cliëntenraad 00:03:00
Deel 2 - Van wet naar praktijk
Overleg met de Raad van Bestuur 00:00:00
Overleg met de Raad van Toezicht 00:02:00
Informatie vanuit de organisatie 00:02:00
Informatie van de cliëntenraad naar de achterban 00:00:00
Deel 3 - Documentatie en registraties
Documentatie 00:02:00
Registraties 00:00:00

Reviews

0

beoordelingen
  • 5 Sterren0
  • 4 Sterren0
  • 3 Sterren0
  • 2 Sterren0
  • 1 Sterren0

Er zijn nog geen reviews geschreven voor deze cursus. Wees de eerste die er een schrijft!

PRIVÉ CURSUS
  • PRIVÉ
  • 10 lessen
  • 15 minuten

Instructeur

cursisten volgen nu deze cursus
    © 2019 - Expertiseplatform Klacht- en Gezondheidsrecht B.V. / Consultancy Zorg en Welzijn B.V. / Jeugdjurist B.V.